План работы
метадычнага аб’яднання настаўнікаў пачатковых класаў і выхавальнікаў дашкольнай адукацыі па пытаннях пераемнасці
на 2023/2024 навучальны год
Пасяджэнне 1
Тэма: Нарматыўная граматнасць як састаўляючая прафесійнай кампетэнтнасці настаўніка і выхавальніка.
Задачы: арганізаваць дзейнасць настаўнікаў і выхавальнікаў па вывучэнні, творчым прымяненні нарматыўных прававых дакументаў, вучэбна-метадычных комплексаў, інструктыўна – метадычных пісем Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь да новага навучальнага года;
вызначыць асноўныя накірункі дзейнасці метадычнага фарміравання на новы перыяд.
Форма правядзення: метадычны дыялог
Дата правядзення: 31.08.2023
План правядзення:
- Тэарытычны блок
- Вызначэнне асноўных напрамкаў дзейнасці на 2023/2024 навучальны год
Букліс І.М., кіраўнік метадычнага аб’яднання
- Нарматыўнае прававое забеспячэнне адукацыйнага працэсу на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі і ў дашкольнай установе ў 2022/2023 навучальным годзе ў адпаведнасці з патрабаваннямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
- Вучэбна –метадычнае забеспячэнне выкладання вучэбных прадметаў на першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі і арганізацыя заняткаў у дашкольнай установе.
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
- Выпрацоўка рэкамендацый. Рэфлексія
Букліс І.М., кіраўнік метадычнага аб’яднання
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
Літаратура:
1.Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Аб арганізацыі ў 2023/2024 навучальным годзе адукацыйнага працэсу пры вывучэнні вучэбных прадметаў і правядзенні факультатыўных заняткаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі”
2.Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Аб арганізацыі ў 2023/2024 навучальным годзе адукацыйнага працэсу ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю»
http://edu.by – Министерство образования Республики Беларусь.
www.adu.by – Национальный институт образования.
www.academy.edu.by – Академия последипломного образования.
Пасяджэнне 2
Тэма: Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў І ступені агульнай сярэдняй адукацыі па фарміраванні сацыяльна-маральных, асобасных, метапрадметных і прадметных кампетэнцый навучэнцаў ва ўмовах установы адукацыі
Мэта: развіццё прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў па выкарыстанні сучасных адукацыйных тэхналогій і методык як сродкаў фарміравання сацыяльна-маральных, асобасных, метапрадметных і прадметных кампетэнцый; выкарыстанне розных мадэлей змешанага навучання ў традыцыйнай класна-урочнай сістэме.
Форма правядзення: семінар-практыкум
Дата правядзення: 12.10.2023
План правядзення:
І. Навукова-метадычны блок
1.1 Тэарэтычныя асновы фарміравання сацыяльна-маральных, асобасных, метапрадметных і прадметных кампетэнцый навучэнцаў (паняцці, сутнасць, базавыя кампаненты).
Тулько Л.З., настаўнік пачатковых класаў
- Вучэбна-метадычны блок
2.1 Формы арганізацыі работы па фарміраванні сацыяльна-маральных, асобасных, метапрадметных і прадметных кампетэнцый навучэнцаў у кантэксце "сад - школа"
Букліс І.М., настаўнік пачатковых класаў
2.2 Выкарыстанне сучасных адукацыйных тэхналогій і методык, заснаваных на дыялогу і супрацоўніцтве навучэнцаў з настаўнікам і аднагодкамі, як сродак развіцця асобасных і метапрадметных кампетэнцый дзяцей на навучальных занятках (інтэрактыўныя тэхналогіі, гульнявая тэхналогія, тэхналогія арганізацыі групавой працы і інш.)
Макоўская В.М., настаўнік пачатковых класаў
IІІ. Практычны блок
3.1 Наведванне, самааналіз і аналіз свята “Мы першакласнікамі сталі”
Макоўская В.М., настаўнік 1 класа
ІV.Выпрацоўка рэкамендацый. Рэфлексія.
Букліс І.М., кіраўнік метадычнага аб’яднання
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
Літаратура:
Запрудскі М. І. Сучасныя школьныя тэхналогіі/М.І. Запрудскі.– Мн., 2003 г.
Бутоўская Г. В. Новыя тэхналогіі ў навучальным працэсе/ Г.В. Бутоўская// Адукацыя і выхаванне.– 2003 г.- №7. - с.24-36
Буторына І. А. Каб вучыцца было цікава! / І.А. Буторына// Пачатковая школа. - 2010.- №12.
Тиринова О.И. Новый учебно – методический комплекс “ Введение в школьную жизнь”/О.И.Тиринова// Пачатковае навучанне: сям’я, дзіцячы сад – школа”. – 2014. - № 6.
Пасяджэнне 3
Тэма: Сучасныя падыходы да арганізацыі пазнавальнай дзейнасці навучэнцаў ва ўмовах установы дашкольнай і першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі
Мэта: павышэнне прафесійнага майстэрства выхавальнікаў дашкольнай адукацыі і настаўнікаў першай ступені агульнай сярэдняй адукацыі, засваенне імі найбольш рацыянальных метадаў і прыёмаў навучання і выхавання навучэнцаў з улікам дасягненняў сучаснай педагагічнай навукі і эфектыўнай педагагічнай практыкі.
Форма правядзення: семінар - практыкум
Дата правядзення: 28.02.2024
План проведения:
І. Навукова-метадычны блок
1.1 Метадычныя патрабаванні і асаблівасці арганізацыі адукацыйнага працэсу на этапе пераходу “дзіцячы сад-школа”
Букліс І.М., настаўнік пачатковых класаў
1.2 Аб пераемнасці ў адукацыі, выхаванні, развіцці
Мікішка А.С.. выхавальнік ГПД
- Вучэбна-метадычны блок
2.1 Выкарыстанне развіваючых педагагічных тэхналогій, метадаў і прыёмаў пры арганізацыі пазнавальнай дзейнасці ў дашкольнай адукацыі і на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
Нехвядовіч Н.І., выхавальнік дашкольнай адукацыі
Макоўская В.М., настаўнік пачатковых класаў
ІІІ. Практычны блок
Састаўленне праекта занятка, урока з выкарыстаннем развіваючых педагагічных тэхналогій, метадаў і прыёмаў пры арганізацыі пазнавальнай дзейнасці
Удзельнікі метаддычнага аб’яднання
ІV.Выпрацоўка рэкамендацый. Рэфлексія
Букліс І.М., кіраўнік метадычнага аб’яднання
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
- Вахрушева Л.Н. Методы выявления познавательных интересов // Начальная школа. – 2012. - № 9. – С. 12.
- Давидович, А.Л. Развитие речевого творчества старших дошкольников: пособие для педагогов учреждений дошкольного образования / А.Л. Давидович. – Минск: Нац. ин-т образования, 2011. – 104 с.
- Никашина Г.А. Весь мир в игре: Игровая модель познавательного развития ребенка, ч.2 – Мозырь: ООО ИД «Белый Ветер», 2006
- Павлов С.Б. Организация познавательно-практической деятельности детей дошкольного возраста: Из опыта работы дошкольных учреждений. – Мозырь: ООО ИД «Белый Ветер», 2005
- Развиваем логическое мышление: Дидактические задания для учащихся 1—2 классов / сост.: Т. И. Корзюк, А. А. Корзюк (44 с., 60х84 1/16) | Арт. 62580
- Сорока, О. Г. Рекомендации по обобщению опыта по проблемам организации познавательной деятельности учащихся / О. Г.Сорока // Школа педагогического мастерства: приложение к журналу Пачатковаенавучанне: сям'я, дзіцячы сад, школа.- 2015.- № 12. – С. 1-22. – Режим доступа:
http://elib.bspu.by/handle/doc/6986. - Дата доступа: 12.02.17.
- Шершунова В.И. Формирование познавательной деятельности у младших школьников [Интернет-ресурс] – http://edushk.ru/filosofiya/11015/index.html
Пасяджэнне 4
Тэма: Удасканаленне прафесійных кампетэнцый педагогаў па выкарыстанні метадаў тэхналогіі ТРВЗ і сродкаў візуалізацыі ў працэсе навучання і выхавання
Мэта: павышэнне прафесійнага майстэрства педагогаў дашкольнай і І ступені агульнай сярэдняй адукацыі, асваенне найбольш рацыянальных метадаў і прыёмаў навучання і выхавання дзяцей з улікам дасягненняў сучаснай педагагічнай навукі і эфектыўнай педагагічнай практыкі.
Форма правядзення: семінар
Дата правядзення: 12.05.2024
План правядзення:
І. Навукова-метадычны блок
1.1 Праектаванне асноўных форм арганізацыі адукацыйнага працэсу (гульні, заняткі) з выкарыстаннем сучасных метадаў і сродкаў навучання, розных форм арганізацыі навучальнага ўзаемадзеяння, накіраваных на дасягненне сацыяльна-маральных, асобасных, метапрадметных вынікаў выхаванцаў.
Міскауза Н.І., выхавальнік дашкольнай адукацыі
- II. Вучэбна-метадычны блок
2.1 Асаблівасці арганізацыі адукацыйнага працэсу па фарміраванні сацыяльна-маральных і асобасных кампетэнцый дзяцей старэйшага дашкольнага ўзросту (5-6 гадоў) сродкамі тэхналогіі ТРВЗ
Нехвядовіч Н.І., выхавальнік дашкольнай адукацыі
2.2 Даследчая дзейнасць як кампанент пазнавальнай дзейнасці навучэнцаў: адметныя асаблівасці праектнай і даследчай дзейнасці.
Касперовіч Н.В., выхавальнік дашкольнай адукацыі
ІІI. Практычны блок
3.1 Аналіз работы метадычнага аб’яднання настаўнікаў пачатковых класаў і выхавальнікаў дашкольнай адукацыі па пытаннях пераемнасці за 2023/2024 навучальны год і задачы на новы навучальны год.
Букліс І.М., кіраўнік метадычнага аб’яднання
3.2 Творчыя справаздачы настаўнікаў і выхавальнікаў (Лугіна В.М., Букліс І.М., Мікішка А.С., Тулько Л.З., Міскауза Н.І., Касперовіч Н.В.)
ІV. Рэфлексія
Букліс І.М., кіраўнік метадычнага аб’яднання
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
Літаратура
- 1. Аранова, С.В. Методологические подходы к формированию области визуализации учебной информации [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://cyberleninka.ru/article/n/metodologicheskie-podhody-k-formirovaniyu-oblastivizualizatsii-uchebnoy-informatsii. – Дата доступа : 25.09.2022
- Визуализация информации в ОТСМ-ТРИЗ-РТВ-технологии как средство развития мышления детей дошкольного возраста [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.academy.edu.by/index.php/ru/metodic/metod-soprovozhdenie/38-metod-deyatelnost/metod-soprovozhdenie-obrazov-prosessa/211-doshkolnoe-obrazovanie – Дата доступа : 26.09.2022
5.Митрунина, О. С. Развитие познавательной активности старших дошкольников методом решения интеллектуальных задач / О. С. Митрунина, Т. М. Григоренко. — Текст : непосредственный // Молодой ученый. – 2018. – № 44 (230). –С. 275-278. – URL: https://moluch.ru/archive/230/53518/. – Дата доступа: 25.09.2022
6.Челнокова, Т. А. Техники визуализации и их актуальность в организации работы с учебной информацией современных школьников. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://pp-obr.ru/wp-content/uploads/2019/12/2019-3-30.pdf. – Дата доступа: 26.09.2022
Мы в соцсетях & RSS