Родительский университет
Онлайн платформа "Родительский университет"
Онлайн-платформа "Родительский университет". УО "БГПУ им. М.Танка". Факультет социально-педагогических технологий
План работы "Родительского университета"
ПЛАН РЭАЛІЗАЦЫІ ПРАЕКТА «БАЦЬКОЎСКІ ЎНІВЕРСІТЭТ»
I ступень —«Маё дзіця — малодшы школьнік»
для бацькоў вучняў I—IV класаў,
II ступень —«Маё дзіця — падлетак»
для бацькоў вучняў V—IX класаў,
III ступень —«Маё дзіця — старшакласнік»
для бацькоў навучэнцаў X—XI класаў
устаноў агульнай сярэдняй адукацыі
Школа з’яўляецца найважнейшым сацыяльным інстытутам, з якім сям’я ўзаемадзейнічае на працягу ўсяго навучання дзіцяці. Эфектыўнасць адукацыі і выхавання дзіцяці шмат у чым залежыць ад таго, наколькі цесная гэтая сувязь. Патрабаванні сучаснай рэальнасці стымулююць педагогаў авалодваць найноўшымі педагагічнымі тэхналогіямі для выкарыстання іх у сваёй працы, шукаць эфектыўныя формы ўзаемадзеяння з бацькамі. Супрацоўніцтва сям’і і школы ў інтарэсах дзіцяці можа быць паспяховым толькі ў тым выпадку, калі яны стануць саюзнікамі, што дазволіць ім лепш спазнаць дзіця, улічваць індывідуальныя асаблівасці пры развіцці яго здольнасцей, сфарміраваць жыццёвыя арыенціры і каштоўнасныя прыярытэты.
Практыка паказвае, што не ўсе бацькі маюць дастатковы ўзровень ведаў і ўменняў у галіне выхавання і маюць цяжкасці пры развіцці і выхаванні дзіцяці, устанаўленні з ім кантактаў. Бацькі не валодаюць у дастатковай меры ведамі узроставых і індывідуальных асаблівасцей развіцця дзіцяці, часта ажыццяўляюць выхаванне інтуітыўна, што, як правіла, не прыносіць пазітыўных вынікаў. Не заўсёды бацькі разумеюць сваё дзіця. Бацькі могуць слухаць, але не чуць яго, што прыводзіць да складанасцей ва ўзаемаадносінах. У такіх сем’ях часта няма трывалых міжасобасных сувязей паміж бацькамі і дзецьмі і, як следства, «аўтарытэтам» становіцца знешняе, часта негатыўнае асяроддзе, што прыводзіць да «выхаду» дзіцяці з-пад уплыву сям’і.
Педагогам, педагогам-псіхолагам, сацыяльным педагогам важна ўсталяваць партнёрскія адносіны з сям’ёй кожнага выхаванца, стварыць атмасферу ўзаемападтрымкі і супольнасці інтарэсаў. На сучасным этапе развіцця сувязным звяном паміж школай і сям’ёй з’яўляюцца спецыялісты сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы. Менавіта ад іх працы залежыць тое, наколькі ў сем’ях разумеюць палітыку, якая праводзіцца школай у адносінах да выхавання, навучання дзяцей, як актыўна ўдзельнічаюць у яе рэалізацыі. Пры гэтым сям’я павінна разглядацца як галоўны заказчык і саюзнік у выхаванні дзяцей, а аб’яднанне намаганняў педагогаў і бацькоў створыць спрыяльныя ўмовы для развіцця навучэнцаў.
Мэта Бацькоўскага ўніверсітэта—павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства. Універсітэт педагагічных ведаў для бацькоў павінен спрыяць усталяванню кантактаў бацькоў са школай, узаемадзеянню бацькоў і педагогаў у выхаванні, развіцці і сацыялізацыі дзіцяці.
Асноўныя задачы Бацькоўскага ўніверсітэта:
фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогію, дзіцяча-бацькоўскія адносіны, узроставыя асаблівасці дзяцей, фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем’ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі і г. д.
Мэтавая група—бацькі (законныя прадстаўнікі) навучэнцаў.
Напрамкі работы Бацькоўскага ўніверсітэта:
I. Арганізацыйные:
· фарміраванне вочнай і дыстанцыйнай формаў навучання ў Бацькоўскім універсітэце;
· распрацоўка інтэрнэт-сайта Бацькоўскага ўніверсітэта;
· стварэнне ў папулярных сацыяльных сетках («ВКонтакте», «Одноклассники», «Facebook») інтэрнэт-рэсурсаў для размяшчэння інфармацыі аб дзейнасці Бацькоўскага ўніверсітэта (анонс маючых адбыцца сустрэч, інфармацыя аб мінулых сустрэчах, матэрыялы адукацыйнага характару для бацькоў і г.д.).
II. Інфармацыйна-асветніцкія:
· прэзентацыя зместу праграмы і мерапрыемстваў Бацькоўскага ўніверсітэта;
· арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
— прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэб сям’і;
— псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
— грамадзянскае: аб шляхах развіцця адукацыі, школы.
· кансультаванне бацькоў па юрыдычнай, псіхолага-педагагічнай і іншым праблемах.
III. Змястоўны:
· навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
· пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям’і ў цэлым.
Выхаваўчая дзейнасць Бацькоўскага ўніверсітэта будуецца:
— на ацэнцы бацькамі ўласнага жыццёвага вопыту;
— на набыцці новых ведаў з апорай на ўласныя ўнутраныя рэзервы;
— на стабільных зносінах дзяцей і іх бацькоў;
— на фарміраванні атмасферы пошуку новых ведаў;
— на самаўдасканаленні бацькоў праз ўсведамленне імі індывідуальнага погляду на дзіця;
— на развіцці творчых здольнасцей членаў сям’і;
— на ўменні бачыць вынікі развіцця дзяцей;
— на ўменні бачыць цяжкасці і шукаць шляхі іх пераадолення, выстройваць лесвіцу поспеху.
Праца Бацькоўскага ўніверсітэта арганізуецца з улікам заканамернасцей развіцця дзіцяці ў розныя ўзроставыя перыяды па трох ступенях:
I ступень —«Маё дзіця — малодшы школьнік»— для бацькоў вучняў I—IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
II ступень —«Маё дзіця — падлетак»— для бацькоў вучняў V—IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
III ступень —«Маё дзіця — старшакласнік»— для бацькоў вучняў X—XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
Прапанаваныя напрамкі будуць спрыяць ўключэнню бацькоў у актыўнае супрацоўніцтва са школай ў вырашэнні праблем сямейнага выхавання. Арганізацыя ўзаемадзеяння з бацькамі навучэнцаў у рамках Бацькоўскага ўніверсітэта дазволіць аб’яднаць намаганні бацькоў, педагогаў, педагогаў-псіхолагаў, педагогаў сацыяльных і іншых спецыялістаў па арганізацыі канструктыўнага дыялога ў пошуку адказаў на актуальныя пытанні сямейнага выхавання.
Формы правядзення заняткаў:
· традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен вопытам работы і г. д.);
· дыстанцыйныя (вебінары, форумы, online кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, праца на гарачай лініі ўстановы адукацыі, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, лістовак, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, стварэнне і абнаўленне кутка педагога-псіхолага ў кожным класе; прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).
Чакаемыя вынікі работы Бацькоўскага ўніверсітэта:
— фарміраванне ў бацькоў ўсвядомленых адносін да бацькоўства;
— павышэнне цікавасці бацькоў да самаадукацыі;
— задавальненне патрэб сям’і навучэнца ў адукацыйных паслугах: у навучанні, псіхолага-педагагічнай падтрымцы і інш.;
— павышэнне ўзроўню педагагічнай культуры бацькоў;
— актывізацыя бацькоў у вырашэнні сямейных праблем, скарачэнне колькасці няшчасных сем’яў, выпадкаў сямейнага гвалту, памяншэнне колькасці падлеткаў з дэвіянтнымі паводзінамі;
— развіццё ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям’і і ўстановы адукацыі;
— ахоп бацькоўскім усенавучам большасці бацькоў навучэнцаў, дзякуючы сістэме дыстанцыйнага навучання.
Заняткі Бацькоўскага ўніверсітэта мяркуецца праводзіць адзін раз у чвэрць. Кансультацыі для бацькоў праводзяцца ў адпаведнасці з устаноўленым графікам. Тэматыка заняткаў і кансультацый з бацькамі вызначана з улікам узроставых псіхалагічных асаблівасцей навучэнцаў.
Положение о "Родительском университете"
ПАЛАЖЭННЕ
аб бацькоўскім універсітэце
1. Агульныя палажэнні
1.1. Палажэнне распрацавана на падставе інструктыўна-метадычнага пісьма Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь "Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2021/2022 навучальным годзе".
1.2. Бацькоўскі ўніверсітэт створаны для развіцця ўзаемаразумення, супрацоўніцтва сям'і і школы.
1.3. Бацькоўскі ўніверсітэт ажыццяўляе сваю дзейнасць у адпаведнасці з нарматыўнымі дакументамі і метадычнымі рэкамендацыямі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і гэтым Палажэннем.
1.4. Стварэнне бацькоўскага ўніверсітэта не прыводзіць да змены арганізацыйна-прававой формы, тыпу і віду ўстановы адукацыі, у яго Статуце не фіксуецца.
1.5. Работу бацькоўскага ўніверсітэта арганізуе дырэктар, намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, класныя кіраўнікі, педагог-псіхолаг, педагог сацыяльны прыцягваючы рэсурсы (кадравыя і інфармацыйныя) раёна.
1.6. Агульную каардынацыю дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, у выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі.
2. Мэты, задачы і напрамкі дзейнасці, ступені рэалізацыі і формы правядзення заняткаў
2.1. Мэтай стварэння бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляецца:
стварэнне ўмоў, якія садзейнічаюць псіхалагічнай асветы бацькоў, азнаямленню з інфармацыяй па розных пытаннях выхавання праз рэалізацыю рэспубліканскага праекта "Бацькоўскі ўніверсітэт".
2.2. Задачы:
-пабудаваць сістэму бесперапыннага псіхолага-педагагічнага дыялогу з сям'ёй аб праблемах развіцця, навучання і выхавання асобы дзіцяці;
-арганізаваць эфектыўнае супрацоўніцтва з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі);
-павысіць матывацыю бацькоў вучыцца адказнаму бацькоўству, садзейнічаць развіццю навыкаў бацькоўскай самаадукацыі, ключавых кампетэнцый бацькоў;
• павысіць сацыяльна-педагагічную, псіхалагічную, прававую культуру бацькоў;
• прапагандаваць пазітыўны вобразаў сям'і, бацькі, маці, роднай хаты, фарміраванне пачуцця Радзімы праз вывучэнне гісторыі свайго роду, роднага краю, сваёй краіны;
• садзейнічаць выхаванню сапраўдных грамадзян сваёй краіны, сапраўдных працаўнікоў, адказных членаў сям'і;
• фарміраваць каштоўнасна-сэнсавыя асновы бацькоўства;
• актуалізаваць пачуцці адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
- фарміраваць і развіваць псіхолага-педагагічныя кампетэнцыі бацькоў у галіне сямейнага выхавання (фарміраваць веды аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, фарміраваць гарманічныя сямейныя адносіны, навыкі канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічаць развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
• забяспечваць мэтанакіраваную работу па прафілактыцы сямейнага няшчасця і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнню рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікненню цяжкасцей у сямейным выхаванні, аказваць своечасовую псіхолага-педагагічную і інфармацыйную дапамогу сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю.
2.3. Асноўныя напрамкі дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта
• арганізацыя псіхолага-педагагічнай асветы бацькоў па розных аспектах сямейнага выхавання:
• прававое: аб магчымасцях, правах і абавязках у ажыццяўленні адукацыйных патрэб сям'і;
- псіхолага-педагагічнае: аб метадах і формах выхавання, навучання дзіцяці;
• грамадзянскае: аб шляхах развіцця адукацыі, установы адукацыі;
• кансультаванне бацькоў па юрыдычных, псіхолага-педагагічных і іншых праблемах;
• навукова-метадычнае забеспячэнне фарміравання псіхолага-педагагічнай кампетэнтнасці бацькоў у галіне выхавання і развіцця дзяцей з улікам сацыякультурных традыцый, сучасных праблем і асаблівасцей развіцця грамадства;
• пашырэнне выхаваўчага і творчага патэнцыялу бацькоў і сям'і ў цэлым;
• арганізацыя і ажыццяўленне выставачнай дзейнасці па прапагандзе эфектыўных тэхналогій выхавання;
- пабудова сістэмы распаўсюджвання эфектыўнага педагагічнага вопыту;
• трансляцыя дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта на сайце ўстановы;
• узаемадзеянне з іншымі бацькоўскімі ўніверсітэтамі.
2.4. Тры ступені ў рэалізацыі бацькоўскага ўніверсітэта
I ступень - "Маё дзіця - малодшы школьнік" - для бацькоў навучэнцаў I-IV класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
II ступень «Маё дзіця - падлетак» - для бацькоў навучэнцаў V-IX класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі,
III ступень «Маё дзіця - старшакласнік» - для бацькоў навучэнцаў X-XI класаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі.
2.5. Формы правядзення заняткаў
• традыцыйныя (лекцыі, гутаркі, канферэнцыі, круглыя сталы, дыскусіі, семінары-практыкумы, майстар-класы, псіхалагічныя трэнінгі, індывідуальныя гутаркі і кансультацыі, апытанні бацькоў па рознай тэматыцы, абмен досведам працы і г.д.);
• дыстанцыйныя (вебінары, форумы, on-line кансультацыі, размяшчэнне інфармацыі па актуальных пытаннях сямейнага выхавання на сайце школы, работа на гарачай лініі ўстановы адукацыі, удзел у стварэнні рэкламных буклетаў, афармленне стэндаў, анкетаванне бацькоў, прыцягненне бацькоў да ўдзелу ў тэматычных выставах і іншых мерапрыемствах).
3. Умовы, парадак стварэння і кіраванне бацькоўскім універсітэтам
3.1. Умовы стварэння бацькоўскага ўніверсітэта:
• ствараецца на базе дзяржаўнай установы адукацыі "Навучальна-педагагічны комплекс Бобравіцкі дзіцячы сад - сярэдняя школа";
• ствараецца на падставе загада дырэктара школы і сапраўднага Палажэння;
• каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце, у выпадку яго адсутнасці дырэктар установы адукацыі;
• рэалізуецца ў групах класаў з законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў;
- заняткі праводзяцца адзін раз у чвэрць;
• бацькоўскі ўніверсітэт можа рэалізоўвацца ў вочнай і ў дыстанцыйнай форме, у выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай сітуацыі толькі ў дыстанцыйнай форме;
• на школьным інтэрнэт – сайце ствараецца раздзел (падраздзел) «Бацькоўскі ўніверсітэт».
3.2. Каардынатар бацькоўскага ўніверсітэта:
• нясе адказнасць за эфектыўнасць дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта;
• каардынуе дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта;
- ажыццяўляе ўзаемадзеянне з класнымі кіраўнікамі, сацыяльнымі педагогамі, педагогамі-псіхолагамі;
• падпісвае ўсе дакументы, якія датычацца дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта, у межах сваёй кампетэнцыі;
• вядзе ва ўстаноўленым парадку справаводства, пры неабходнасці складае справаздачную дакументацыю і прадстаўляе па запыце адпаведных дзяржаўных органаў звесткі аб рэалізацыі мерапрыемстваў бацькоўскага ўніверсітэта;
• у мэтах рэалізацыі пастаўленых задач бацькоўскі ўніверсітэт узаемадзейнічае з зацікаўленымі асобамі, арганізацыямі, якія ажыццяўляюць навукова-метадычнае забеспячэнне агульнай сярэдняй адукацыі.
3.4. Бацькоўскі ўніверсітэт рэалізуецца на падставе падрыхтаванай праграмы навукоўцамі Беларускага дзяржаўнага педагагічнага ўніверсітэта імя Максіма Танка, альбо самастойна плануе сваю дзейнасць і вызначае перспектывы развіцця.
3.5. Дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта ажыццяўляецца ў адпаведнасці з дадзеным Палажэннем і планам работы бацькоўскага ўніверсітэта.
3.6. У канцы навучальнага года каардынатар можа падаць педагагічнаму калектыву, вучэбна-метадычным фарміраванням інфармацыю аб эфектыўнасці, рэзультатыўнасці рэалізацыі мерапрыемстваў плана бацькоўскага ўніверсітэта.
3.7.Падставай для пачатку і спынення дзейнасці бацькоўскага ўніверсітэта з'яўляюцца метадычныя рэкамендацыі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь аб арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы, альбо іншы нарматыўны, прававы дакумент Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
4. Структура бацькоўскага ўніверсітэта.
4.1.Структуру бацькоўскага ўніверсітэта вызначае і зацвярджае дырэктар установы адукацыі.
4.2.Бацькоўскі ўніверсітэт можа выкарыстоўваць у рабоце наступныя памяшканні, неабходныя для забеспячэння яго дзейнасці – навучальныя кабінеты, камп’ютарныя класы, метадычныя кабінеты, бібліятэкі і інш.
5. Дакументацыя
- загад установы агульнай сярэдняй адукацыі аб арганізацыі работы бацькоўскага ўніверсітэта на базе ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі раёна;
- Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;
- план работы на навучальны год;
- метадычныя матэрыялы, праекты, распрацоўкі, фотасправаздачы і іншыя матэрыялы, якія ствараюцца ў рамках работы бацькоўскага ўніверсітэта (размяшчаюцца на сайце ўстановы адукацыі, захоўваюцца ў электронным варыянце).
6. Парадак унясення змяненняў і (або) дапаўненняў у Палажэнне
6.1. Гэта Палажэнне могуць быць унесены неабходныя змяненні і (або) дапаўненні ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку.
Мы в соцсетях & RSS