План работы вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў пачатковых класаў і выхавальнікаў групы падоўжанага дня на 2024/2025 навучальны год

                                                                           Зацверджана

пратакол пасяджэння

метадычнага савета №1

ад 02.09.2024

 

План работы

вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў пачатковых класаў і выхавальнікаў групы падоўжанага дня

на 2024/2025 навучальны год

 

Пасяджэнне 1

Тэма: Змест і арганізацыя адукацыйнага працэсу на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе.

Мэта: інфармаванне педагагічных работнікаў аб нараматыўным прававым і навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах.

Дата правядзення: 30.08.2024

Форма правядзення: інструктыўна-метадычная нарада

Адукацыйная праграма:

  1. Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе:

Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу;

абноўленыя вучэбныя праграмы і вучэбна-метадычныя комплексы па вучэбных прадметах на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце

  1. Стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу.

Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце

  1. Аб асаблівасцях выкарыстання электронных адукацыйных рэсурсаў

Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце

  1. Арганізацыя і змест метадычнай работы з настаўнікамі пачатковых класаў і выхавальнікамі групы падоўжанага дня ў 2024/2025 навучальным годзе з улікам аналізу вынікаў папярэдняга вучэбнага года.

Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання

  1. Аб выбары новых тэм па самаадукацыі.

Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце

Падвядзенне вынікаў. Выпрацоўка рэкамендацый.

Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання

               Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце

Літаратура

  1. Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Аб арганізацыі ў 2024/2025 навучальным годзе адукацыйнага працэсу пры вывучэнні вучэбных прадметаў і правядзенні факультатыўных заняткаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі”
  2. http://edu.by – Министерство образования Республики Беларусь.
  3. adu.by – Национальный институт образования.
  4. ripo.unibel.by – Республиканский институт профессионального образования.

 

Пасяджэнне 2

Тэма: Сучасны ўрок у кантэксце фарміравання функцыянальнай пісьменнасці вучняў на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

Мэта:  Фарміраванне настаўнікамі пачатковых класаў функцыянальнай пісьменнасці вучняў сродкамі сучаснага ўрока.

Дата правядзення: 18.11.2024

Форма правядзення: семінар-практыкум.

План правядзення:

І. Навукова-метадычны блок 

  1. Развіццё пазнаваўчай сферы вучняў пачатковых класаў на вучэбных занятках як сродак фарміравання іх функцыянальнай пісьменнасці.

Букліс І.М., настаўнік пачатковых класаў

  1. Фарміраванне чытацкай пісьменнасці вучняў на вучэбных занятках.

Макоўская В.М., настаўнік пачатковых класаў

  1. Праектная дзейнасць вучняў як сродак фарміравання функцыянальнай пісьменнасці.

Спургяш Г.І., настаўнік пачатковых класаў

  1. Патэнцыял гульнёвых тэхналогій у фарміраванні функцыянальнай пісьменнасці вучняў пачатковых класаў.

Тулько Л.З., настаўнік пачатковых класаў

ІІ. Практычны блок

Праектаванне вучэбнага занятку ў кантэксце фарміравання функцыянальнай пісьменнасці, накіраванай на выхаванне і развіццё асобы вучня

Усе ўдзельнікі ВМА

ІІІ. Рэфлексіўны блок

  1. Падвядзенне вынікаў. Выпрацоўка рэкамендацый.

Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання

               Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце

Літаратура:

  1. Буйко, Н.В. Формирование функциональной грамотности учащихся начальной школы в учебном процессе : дис. ... магистра по специальности : 1–08 80 02 / Н.В. Буйко. – Минск, 2023. – 147 с.
  2. Гин, С.И. Технология многомерного чтения как инструмент формирования функциональной грамотности младших школьников / С.И. Гин // Весн. адукацыі. – 2022. – № 12. – С. 39–47.
  3. Жук, О.Л. Функциональная грамотность младших школьников: сущность и условия формирования в образовательном процессе / О.Л. Жук, Н.В. Буйко // Адукацыя і выхаванне. – 2022. – № 9. – С. 6–18.
  4. Ибрагимова, Г.Ф. Речевое развитие как основа формирования функциональной грамотности у младших школьников / Г.Ф. Ибрагимова, А.В. Макаренко // Нач. шк. – 2022. – № 10. – С. 35–37

 

Пасяджэнне 3

Тэма: Развіццё пазнавальнай сферы навучэнцаў пачатковых класаў на навучальных занятках як сродак фарміравання іх функцыянальнай адукаванасці

Мэта: аказанне дзейснай дапамогі педагагічным работнікам у павышэнні ўзроўню іх тэарэтычнай і практычнай падрыхтоўкі, садзейнічанне ў асваенні і ўкараненні ў адукацыйны працэс эфектыўнага педагагічнага вопыту, сучасных адукацыйных тэхналогій для павышэння якасці адукацыі.

Дата правядзення: 17.02.2025

Форма правядзення: семінар-практыкум

План правядзення:

  1. I. Навукова-метадычны блок
  2. Прыёмы фарміравання чытацкай пісьменнасці вучняў пачатковых класаў на навучальных занятках.

Спургяш Г.І., настаўнік пачатковых класаў

  1. Формы арганізацыі вучэбнай дзейнасці навучэнцаў, накіраваныя на фарміраванне матэматычнай пісьменнасці навучэнцаў.

Макоўская В.М., настаўнік пачатковых класаў

  1. Роля экскурсій і назіранняў у фарміраванні экалагічнай пісьменнасці, выхаванні і развіцці асобы вучня.

Букліс І.М., настаўнік пачатковых класаў

ІІ. Практычны блок

Мадэляванне ўрокаў з выкарыстаннем розных навучальных матэрыялаў: мастацкія творы, навукова-пазнавальная літаратура. Практыка-арыентаваныя заданні, якія дазваляюць сфарміраваць прыродазнаўчыя кампетэнцыі навучэнцаў пачатковых класаў.

ІV. Рэфлексіўны блок

Падвядзенне вынікаў. Выпрацоўка рэкамендацый.

Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання

               Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце

Літаратура:

  1. Оценка уровня сформированности читательских умений учащихся начальных классов / Государственное учреждение образования «Академия последипломного образования» / Методическое сопровождение образовательного процесса [электронный ресурс] academy.by.
  2. Серых, Л.В. Подходы к формированию функциональной грамотности младших школьников / Л.В. Серых, Л.В. Шинкарева, И.В. Шиянова // Нач. шк. – 2023. – № 2. – С. 46–49
  3. Тарасевич, А.И. Функциональная грамотность младших школьников / А.И. Тарасевич // Упр. соврем. шк. Завуч. – 2022. – № 2. – С. 108–121

Пасяджэнне 4

Тэма: Фарміраванне чытацкай пісьменнасці навучэнцаў сродкамі вучэбных прадметаў на 1 ступені агульнай сярэдняй адукацыі

 Мэта: пашырэнне ўяўленняў настаўнікаў пачатковых класаў аб чытацкай адукаванасці на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі; удасканаленне прафесійных кампетэнцый педагогаў, звязаных з развіццём у вучняў чытацкіх уменняў; знаёмства з найбольш эфектыўнымі метадамі (прыёмамі) фарміравання чытацкіх уменняў, відамі заданняў, з дапамогай якіх можна развіваць і правяраць усвядомленасць чытання ў вучняў.

Дата правядзення: 17.04.2025

Форма правядзення: семінар-практыкум

План правядзення:

І. Навукова-метадычны блок

1.1 Фарміраванне чытацкай пісьменнасці вучняў пачатковых класаў сродкамі вучэбных прадметаў

Букліс І.М., настаўнік пачатковых класаў

1.2 Змест і прынцыпы арганізацыі класнага і пазакласнага чытання малодшых школьнікаў.

Тулько Л.З., настаўнік пачатковых класаў

ІІ. Вучэбна-метадычны блок

2.1 Фарміраванне чытацкай самастойнасці навучэнцаў пачатковых класаў на ўроках пазакласнага чытання з дапамогай метадычных прыёмаў і розных відаў заданняў

Спургяш Г.І., настаўнік пачатковых класаў

2.2 Роля сям'і ў станаўленні вучня як кампетэнтнага чытача (з вопыту работы).

                   Мікішка А.С., выхавальнік ГПД

2.3 Работа  з тэкстам як сродак фарміравання чытацкай пісьменнасці малодшага школьніка на ўроках літаратурнага чытання

Макоўская В.М., настаўнік пачатковых класаў

ІІІ. Практычны блок

Мадэляванне ўрокаў пазакласнага чытання з выкарыстаннем розных навучальных матэрыялаў: мастацкія творы; навукова-пазнавальная літаратура.

ІV. Рэфлексіўны блок

Падвядзенне вынікаў работы вучэбна-метадычнага аб'яднання настаўнікаў пачатковых класаў і выхавальнікаў групы падоўжанага дня за 2024/2025 навучальны год

Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання

               Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце

Літаратура

  1. Алексеева Л.Л. Нестандартные формы проведения уроков внеклассного чтения /Л.Л. Алексеева // Пачатковае навучанне – 2010.-№4.
  2. Воропаева, В.С. Внеклассное чтение: теория и практика/ В.С. Воропаева, Т.С. Куцанова// Пачатковае навучанне- 2008.-№4
  3. Голяш Г.А. Руководство внеклассным чтением младших школьников/ Г.А. Голяш// Пачатковае навучанне – 2010-№ 4.

 

 

поделиться в:

Интернет-ресурсы: