Зацверджана
пратакол пасяджэння
метадычнага савета №1
ад 02.09.2024
План работы
вучэбна-метадычнага аб’яднання настаўнікаў пачатковых класаў і выхавальнікаў групы падоўжанага дня
на 2024/2025 навучальны год
Пасяджэнне 1
Тэма: Змест і арганізацыя адукацыйнага працэсу на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе.
Мэта: інфармаванне педагагічных работнікаў аб нараматыўным прававым і навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах.
Дата правядзення: 30.08.2024
Форма правядзення: інструктыўна-метадычная нарада
Адукацыйная праграма:
- Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе:
Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу;
абноўленыя вучэбныя праграмы і вучэбна-метадычныя комплексы па вучэбных прадметах на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
- Стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу.
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
- Аб асаблівасцях выкарыстання электронных адукацыйных рэсурсаў
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
- Арганізацыя і змест метадычнай работы з настаўнікамі пачатковых класаў і выхавальнікамі групы падоўжанага дня ў 2024/2025 навучальным годзе з улікам аналізу вынікаў папярэдняга вучэбнага года.
Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання
- Аб выбары новых тэм па самаадукацыі.
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
Падвядзенне вынікаў. Выпрацоўка рэкамендацый.
Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
Літаратура
- Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Аб арганізацыі ў 2024/2025 навучальным годзе адукацыйнага працэсу пры вывучэнні вучэбных прадметаў і правядзенні факультатыўных заняткаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі”
- http://edu.by – Министерство образования Республики Беларусь.
- adu.by – Национальный институт образования.
- ripo.unibel.by – Республиканский институт профессионального образования.
Пасяджэнне 2
Тэма: Сучасны ўрок у кантэксце фарміравання функцыянальнай пісьменнасці вучняў на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
Мэта: Фарміраванне настаўнікамі пачатковых класаў функцыянальнай пісьменнасці вучняў сродкамі сучаснага ўрока.
Дата правядзення: 18.11.2024
Форма правядзення: семінар-практыкум.
План правядзення:
І. Навукова-метадычны блок
- Развіццё пазнаваўчай сферы вучняў пачатковых класаў на вучэбных занятках як сродак фарміравання іх функцыянальнай пісьменнасці.
Букліс І.М., настаўнік пачатковых класаў
- Фарміраванне чытацкай пісьменнасці вучняў на вучэбных занятках.
Макоўская В.М., настаўнік пачатковых класаў
- Праектная дзейнасць вучняў як сродак фарміравання функцыянальнай пісьменнасці.
Спургяш Г.І., настаўнік пачатковых класаў
- Патэнцыял гульнёвых тэхналогій у фарміраванні функцыянальнай пісьменнасці вучняў пачатковых класаў.
Тулько Л.З., настаўнік пачатковых класаў
ІІ. Практычны блок
Праектаванне вучэбнага занятку ў кантэксце фарміравання функцыянальнай пісьменнасці, накіраванай на выхаванне і развіццё асобы вучня
Усе ўдзельнікі ВМА
ІІІ. Рэфлексіўны блок
- Падвядзенне вынікаў. Выпрацоўка рэкамендацый.
Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
Літаратура:
- Буйко, Н.В. Формирование функциональной грамотности учащихся начальной школы в учебном процессе : дис. ... магистра по специальности : 1–08 80 02 / Н.В. Буйко. – Минск, 2023. – 147 с.
- Гин, С.И. Технология многомерного чтения как инструмент формирования функциональной грамотности младших школьников / С.И. Гин // Весн. адукацыі. – 2022. – № 12. – С. 39–47.
- Жук, О.Л. Функциональная грамотность младших школьников: сущность и условия формирования в образовательном процессе / О.Л. Жук, Н.В. Буйко // Адукацыя і выхаванне. – 2022. – № 9. – С. 6–18.
- Ибрагимова, Г.Ф. Речевое развитие как основа формирования функциональной грамотности у младших школьников / Г.Ф. Ибрагимова, А.В. Макаренко // Нач. шк. – 2022. – № 10. – С. 35–37
Пасяджэнне 3
Тэма: Развіццё пазнавальнай сферы навучэнцаў пачатковых класаў на навучальных занятках як сродак фарміравання іх функцыянальнай адукаванасці
Мэта: аказанне дзейснай дапамогі педагагічным работнікам у павышэнні ўзроўню іх тэарэтычнай і практычнай падрыхтоўкі, садзейнічанне ў асваенні і ўкараненні ў адукацыйны працэс эфектыўнага педагагічнага вопыту, сучасных адукацыйных тэхналогій для павышэння якасці адукацыі.
Дата правядзення: 17.02.2025
Форма правядзення: семінар-практыкум
План правядзення:
- I. Навукова-метадычны блок
- Прыёмы фарміравання чытацкай пісьменнасці вучняў пачатковых класаў на навучальных занятках.
Спургяш Г.І., настаўнік пачатковых класаў
- Формы арганізацыі вучэбнай дзейнасці навучэнцаў, накіраваныя на фарміраванне матэматычнай пісьменнасці навучэнцаў.
Макоўская В.М., настаўнік пачатковых класаў
- Роля экскурсій і назіранняў у фарміраванні экалагічнай пісьменнасці, выхаванні і развіцці асобы вучня.
Букліс І.М., настаўнік пачатковых класаў
ІІ. Практычны блок
Мадэляванне ўрокаў з выкарыстаннем розных навучальных матэрыялаў: мастацкія творы, навукова-пазнавальная літаратура. Практыка-арыентаваныя заданні, якія дазваляюць сфарміраваць прыродазнаўчыя кампетэнцыі навучэнцаў пачатковых класаў.
ІV. Рэфлексіўны блок
Падвядзенне вынікаў. Выпрацоўка рэкамендацый.
Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
Літаратура:
- Оценка уровня сформированности читательских умений учащихся начальных классов / Государственное учреждение образования «Академия последипломного образования» / Методическое сопровождение образовательного процесса [электронный ресурс] academy.by.
- Серых, Л.В. Подходы к формированию функциональной грамотности младших школьников / Л.В. Серых, Л.В. Шинкарева, И.В. Шиянова // Нач. шк. – 2023. – № 2. – С. 46–49
- Тарасевич, А.И. Функциональная грамотность младших школьников / А.И. Тарасевич // Упр. соврем. шк. Завуч. – 2022. – № 2. – С. 108–121
Пасяджэнне 4
Тэма: Фарміраванне чытацкай пісьменнасці навучэнцаў сродкамі вучэбных прадметаў на 1 ступені агульнай сярэдняй адукацыі
Мэта: пашырэнне ўяўленняў настаўнікаў пачатковых класаў аб чытацкай адукаванасці на I ступені агульнай сярэдняй адукацыі; удасканаленне прафесійных кампетэнцый педагогаў, звязаных з развіццём у вучняў чытацкіх уменняў; знаёмства з найбольш эфектыўнымі метадамі (прыёмамі) фарміравання чытацкіх уменняў, відамі заданняў, з дапамогай якіх можна развіваць і правяраць усвядомленасць чытання ў вучняў.
Дата правядзення: 17.04.2025
Форма правядзення: семінар-практыкум
План правядзення:
І. Навукова-метадычны блок
1.1 Фарміраванне чытацкай пісьменнасці вучняў пачатковых класаў сродкамі вучэбных прадметаў
Букліс І.М., настаўнік пачатковых класаў
1.2 Змест і прынцыпы арганізацыі класнага і пазакласнага чытання малодшых школьнікаў.
Тулько Л.З., настаўнік пачатковых класаў
ІІ. Вучэбна-метадычны блок
2.1 Фарміраванне чытацкай самастойнасці навучэнцаў пачатковых класаў на ўроках пазакласнага чытання з дапамогай метадычных прыёмаў і розных відаў заданняў
Спургяш Г.І., настаўнік пачатковых класаў
2.2 Роля сям'і ў станаўленні вучня як кампетэнтнага чытача (з вопыту работы).
Мікішка А.С., выхавальнік ГПД
2.3 Работа з тэкстам як сродак фарміравання чытацкай пісьменнасці малодшага школьніка на ўроках літаратурнага чытання
Макоўская В.М., настаўнік пачатковых класаў
ІІІ. Практычны блок
Мадэляванне ўрокаў пазакласнага чытання з выкарыстаннем розных навучальных матэрыялаў: мастацкія творы; навукова-пазнавальная літаратура.
ІV. Рэфлексіўны блок
Падвядзенне вынікаў работы вучэбна-метадычнага аб'яднання настаўнікаў пачатковых класаў і выхавальнікаў групы падоўжанага дня за 2024/2025 навучальны год
Спургяш Г.І., кіраўнік метадычнага фарміравання
Баярчук В.В., намеснік дырэктара па вучэбнай рабоце
Літаратура
- Алексеева Л.Л. Нестандартные формы проведения уроков внеклассного чтения /Л.Л. Алексеева // Пачатковае навучанне – 2010.-№4.
- Воропаева, В.С. Внеклассное чтение: теория и практика/ В.С. Воропаева, Т.С. Куцанова// Пачатковае навучанне- 2008.-№4
- Голяш Г.А. Руководство внеклассным чтением младших школьников/ Г.А. Голяш// Пачатковае навучанне – 2010-№ 4.
Мы в соцсетях & RSS